Alla inlägg under mars 2008

Av Herr Johansson - 21 mars 2008 18:13

... jag och den på min tid såå fruktade "niggerjumpen" (ja det är inget jag kommit på utan den kallades så).


Det är inte bara längdlaggen som används nu för tiden, det blev  även en comeback i pisten idag. Jag och familjen samt goda vänner beslutade oss för att åka till vallsberget och åka lite utförs. Jag har inte stått på ett par slalomskidor på minst 10 år så jag var nervös, mycket nervös. Men det gick faktiskt riktigt bra, på lånade skidor dessutom. Allt eftersom mitt självförtroende ökade så föddes tanken om att leta reda på denna niggerjump, det var iallafall när man var liten ett riktigt stup att åka utför, man kan väl säga att nu när man inte är 1,30 hög så är inte jumpen säärskillt skräckinjagande. Lite drygt metern hög var den, jag vet att den var minst 3 meter  när jag var liten, mycket underligt...


 Jag känner redan av sviterna av fyra timmars slalomåkande, ONT, både i lår och rygg. Men det var kul, det blir inte 10 år till nästa gång.



Hej hopp!



Av Herr Johansson - 20 mars 2008 10:35


Nu är påsken här, efter den så ska all vit skit som ligger på backen försvinna, för det har jag bestämt! För nu vill jag verkligen ha vår, sommar och ledigt från skolan...

Jag vill ut och fiska, jo jag vet att man kan göra det nu oxå på isen, men det är inget som tilltalar mig, särskillt eftersom den fisk jag brukar fånga inte skulle rymmas att dra upp genom ett ynkligt hål i isen!

 Nog är det rätt mycket roligare att åka båt på en lagom stor sjö med bra fiske.

 

Stor abborre, min första över kilot 




Tävlingssäsongen kryper oxå allt närmare, den första tävlingen i år körs i Umeå den 10:e maj. Mycket saker skall införskaffas innan dess, det är näästan så att man hinner bli lite stressad. På tal om nått helt annat:

Intresseklubben rapporterar om en ökad kunskap inom ämnet längdskidåkning. Tvingade mig själv ut i skogen på stjiidreen i går kväll, jag kan säga att motivationen som inte riktigt var på topp blev just det när jag  vände på min lilla runda och åkte tillbaka hemmåt i samma spår, mina spår hade nämligen någon eller något promenerat i strax bakom mig. Ja jädrar vad snabb jag blev i mörkret. Förmodligen hade jag blåsmarksbjärven i hasorna och plötsligt var min skidteknik fulländad. Jag formligen flög de 2 kilometrarna hem utan att vurpa en endaste gång. Motivation slår klass alla dagar i veckan!


Hej hopp!




Av Herr Johansson - 16 mars 2008 20:37

Aj, Oj, Uff!


Det sammanfattar min snart avslutade helg, tog fram laggen igår!

Ja alltså inte voffeljärnet eller plättjärnet, utan mina längdskidor. Jag har nu kommit ner så pass i viktskalan att jag bara var tvungen att testa liiite. Vi drog iväg hela familjen. Likt Wassberg stånkade flög jag fram i spåret. Men uppenbarligen så behöver man mer än vilja för att vara vass på skidor, baslans till exempel. Jag slog vurpa på vurpa på vurpa, jag kan säga att jag är öm idag. Inte om rumpan, för en riktig man gör vad som helst för att INTE slå sig på arslet!! Fråga bara min granne som cooolt ramlade ner på bröstkorgen från taket på sin villa. Men jag är rätt öm om skuldror, axlar och handleder. Jag ska nog hålla mig till promenader med stavar jag...







Av Herr Johansson - 11 mars 2008 14:44

Nu kan jag sitta vid rätt burk och blogga! Det var ju en nedrans tur att jag är en sån hacker så jag kan fixa mina egna blundrar. Helgen har inneburit ett lyckorus modell större, dra vad spännande det var.

LHF = ES


Annars så händer det inte särskillt mycket, dottern har varit så vänlig att ta över min förkylmimg och feber, så hon ser på tv ligger nerbäddad.

Kan dock inte låta bli att publicera en liiten fräckis, bara för att det är så himla roligt att reta grannen på andra sidan staketet. Ni andra kanske oxå tycker den är lite smårolig:


* Vad säger en blondin när hon är på toppen av sin karriär...
-"Hej o välkommen till Mc Donalds".

eller i och för sig gillar jag denna kriminalare oxå men den är inte rumsren så om du känner att du inte fixar denna sorts humor, klicka på det röda krysset uppe i hörnet:

* FBI har gjort husrannsakan hos Michael Jacksson.
De hittade klass A droger iköket, klass B droger i hallen och klass 5C i
sovrummet...


Hej hopp


Av Herr Johansson - 7 mars 2008 09:38

Tilldelas denna vecka till mig själv, för att jag lyckades med att släcka ner den USB porten som styr mus och tangentbord. Varpå jag nu tvingas skriva allt från laptopen. Som Homer skulle ha sagt, DOOOOOHHHH

Av Herr Johansson - 5 mars 2008 21:06

 
Jag hatar att vara sjuk, jag var det nyss och hann bara återhämta mig några dagar. Då smög den sig på mig igen, dock ingen snuva, men ont i halsen och hostig/febrig. Nåja lika bra att ha det bortgjort för till helgen är det kalas här hemma, lilleman fyller 2 år och det blir en hel del att stå i som vanligt när det är kalajs här. På tal om kalas så är det även dags att fira en 30-åring, vi måste ta det på fredag eftersom han som ska firas fyller 31 inom en snar framtid, och nästa "riktiga" 30-års kalas lurar runt hörnet. Oj vad vi börjar bli gamla. Alla utom några få i min bekantskapskrets har egen familj, villa, kombi och hela paketet, Det får en att ibland längta tillbaka till de där nätterna dagarna då man kunde vara borta hos kompisar till fyratiden på morgonen, sätta sig på sin svarta skinande springare, imitt fall var det en yamaha dt, och susa hemåt i vansinniga 50 km/h. Det var tider det! Numera får man vara glad om man inte somnat totalt utslagen av sonens hyffsat höga tempo redan innan klockan tio på fredagskvällen. Utekvällar vid en brasa med diverse lekar, skitsnack, moppekörande, skoterkörande har bytts ut till pysselkvällar för tanterna i kretsen (nåja, så mycket skoter körde de inte innan heller iofs) och för grabbarna blir det som bäst en hockeykväll med tillhörande matchförlust och den sedvanliga tjugan i "lule spelar så kass, så vi spelar kort istället" pokertouren! Fast i ärlighetens namn, nog är det bra skönt att ha sina barn även om de är lite jobbiga ibland. Ni som har egna barn håller nog med när jag säger att det inte finns något bättre än när man får mysa med sina ungar, busa lite, spela ett spel eller läsa en bok o.s.v! Jag vill absolut inte att hela livet skulle vara som det var när man var runt 16, men nog är det lätt att känna en viss ångest när man inser att det bara är 8-10 år innan vi alla fyller 40.   

Av Herr Johansson - 1 mars 2008 12:19

Pikarna haglar tätt från mina vänner på andra sidan staketet, de senaste finns att läsa på  www.vickansvardagsrum.bloggagratis.se

 Jag och min sambo är alltså inte gifta, (där av namnet SAMBO) trots att vi nästa vecka går in på vårat tolfte år tillsammans. (grattis i förskott Å, om du läser detta innan den 7:e, älskar dig)

Varför är vi inte gifta? Läs nedan och fundera varför just du är gift!

En man befarade att hans fru var otrogen mot honom. Han anlitade en hemlig agent, den billigaste han kunde hitta, en kines.
Efter några dagar fick han ett brev:

Most honorable sir: You leave house. I watch house. He come to house. I watch. He and she leave house. I follow. He and she go in hotel. I climb tree. I look in window. He kiss she. She kiss he. He strip she. She strip he. He play with she. She play with he. I play with me. I fall off tree. I not see.

No fee, Chen Lee

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards