Alla inlägg den 1 april 2008

Av Herr Johansson - 1 april 2008 21:21

Kära läsare, notera att detta absolut inte är ett "skryt" inlägg. Jag vill bara påminna mig själv och er som känner mig hur det var före nyår. Jag vill inte ange siffror på startvikter och sånt men lägger ändå upp mina "framgångar", kanske kan detta inspirera någon att göra förvandlingen, ändra sitt liv till det bättre och framför allt lättare.

Det hela började dagen före nyårsafton, då fick det vara nog med trånga kläder, svårigheter att hitta kläder som passar fint, framförallt så vill jag kunna njuta av mina barn utan att bli anfådd eller i värsta fall dö på kuppen. Att kunna plocka upp saker från golvet utan att plåga ihjäl sig. Vem vet vi kanske bara får gå på jorden en enda gång, varför plåga sig igenom livet tänkte jag.


Detta är sista bilden på mitt gamla jag, tagen på nyårsafton 2007.

Jag kör inte enligt någon speciell metod, eller ja man kan kalla den min egen i och för sig, menjag har plockat lite av varje metod kan man säga. Min största motståndare var utan att tveka socker samt mycket snabbmat, som gammal taxikusk var det svårt att låta bli hamburgarna på nätterna och det visade sig i takt med att kläderna krympte. Idag är det exakt 3månader sedan jag åt en godis eller ett skrovmål. Jag säger inte att man ska sluta helt med detta men jag är extrem det medger jag. Sedan 1 januari 2008 så har jag promenerat  ca 300 km. Min vilopuls har gått ner ca 15 slag i minuten. Magen har minskat med 15 cm, och midjan har minskat 3 tumstorlekar. Jag har passerat 20 kg i viktnedgång, nu har nedgången planat ut till ca 0,5-1,5 kilo i veckan lite beroende på antalet motionsdagar i veckan och en massa bröllop och 30 årskalas hehe...


Detta är den senaste bilden på mig, det syns iallafall lite att nått kilo försvunnit, än är det en bra bit kvar men jag ger mig INTE!!! Snart kommer asfalten oxå fram. det blir najs så man kan plocka fram in-linesen. Nu lockar kudden på mig med skööna löften om en härlig natts sömn, imorgon tar vi nya tag!

Hej hopp!!




Ovido - Quiz & Flashcards