Alla inlägg den 4 april 2008

Av Herr Johansson - 4 april 2008 19:47

... i landet utan en sån här:

En nummerpresentatör


Vi klarar oss bra utan en sådan i vårt hem, eller iallfall trodde vi det. Idag så missades ett samtal på telefonen, inget som jag i vanliga fall skulle reagera på, men tänk om....Det kanske var nått viktigt, kanske var det någon som ringde för att meddela mig att jag blivit miljonär, eller var det någon som ringde för att bjuda på middag. Eller var det kanske från något sjukhus, har någon nära blivit sjuk eller skadat sig!!!?

 Nä jag måste nog skaffa en sådan makapär iallafall. Undrar om insikten kommer med åldern, eller är man bara väldigt nyfiken nuförtiden?! Det måste vara skönt att kunna skita i att svara, nä jag ids inte prata med dem eller de idag alltså låter jag bli att svara, men som det är nu så kan det vara en oönskad tele(fån)försäljare i andra änden på linan, och jag som är sååå fanstastiskt dålig på att säga nej till dem.

 Vi skulle nog kunna spara en hel del pengar på att skaffa en "anita" iallafall. Inga mera prenumerationer på kalsonger, sockar, rakhyvlar, omega3 kapslar, tidningar eller barnböcker.

Nu när jag tänker på det så ser jag faktiskt ingen nackdel alls med nummerpresentatören, blir till att skaffa en i morgon!


Hej hopp!


Ovido - Quiz & Flashcards