Direktlänk till inlägg 25 april 2008

Jag längtar....

Av Herr Johansson - 25 april 2008 19:41

Just nu så är suget efter att fara och fiska rätt stort alltså, det är inte mycket som klår det när det gäller avkoppling och tidsfördriv. I min kompiskrets är vi fyra herrar som brukar ta oss iväg någon gång per sommar för att fiska i sjön kikkijaure. Det är en sjö som sitter i anslutning till Åbyälven, där brukar man om allt är som det ska få riktigt fina abborrar och det är där som mitt peronliga rekord på kilot härstammar i från. Man kan tro att allt då är frid och fröjd när vi drar iväg och ja det är det väl i och för sig tack vare att iallafall en av mina vänner är lika tokig i att fiska som jag är när vi väl är där. Vad anbelangar de andra två så skulle de lika gärna kunna sitta i kanten på sjön med krokar gjorda av böjda spikar agnade med falukorv eller mögliga bullar, för de har inte alls samma uthållighet som oss två, och därför är de oftast portade från den bättre och snabbare båten. De får helt enkelt nöja sig med att åka gammal segelbåt, jag ska inte ens ge mig in på att gissa vad den typen av båt igentligen heter för det skulle bara bli fel, tråkig som bara den är den iallafall.

Min galna fiskekompanjon i full färd att lossa storsjöojuret!


 Min egen teori varför det blir så är att dessa två fjollor storfiskare är vansinnigt rädda att ta lös fisken från kroken (jag vet att jag nu är på djupt vatten men lika illa som dessa båda är på att ta lös sin egen fisk är jag då inte). Den längre och äldre av de tu kan sitta med en fisk på kroken i timmar om han så skulle behöva, han viftar gärna med spöet ändå till fisken lossnar från kroken, benad och klar faktiskt!! Den andre kortare är "bara" rädd för abborrar, dom sticks ju säger han...... Åååhhh fjollor ;)

Men vi har trevligt allihopa, det har vi!



Hej hopp!







 
 
Lotta

Lotta

26 april 2008 12:31

Sambon drar ju till Norge då & då... Men jag tror han fotar mer än han fiskar, för det är mer bilder än fisk som kommer med hem :)

http://blogg.lottaskrypin.se

 
Ingen bild

Herr Eriksson

27 april 2008 22:33

Ja vad säger man åt er, J och E? Ett ord: ÄGDA! =)
Snart är det dock dags, har ni skoterhandskarna på? Ok, då kör vi!

 
Ingen bild

Fjollan den kortare

28 april 2008 20:31

Härmed uppsäges bekantskap med ett stycke Herr Johansson med omedelbar verkan.

 
Andra sidan staketet

Andra sidan staketet

29 april 2008 23:00

Men hallå! Om de nu är så rädda så finns det väl stålskodda handskar att köpa på Grolls...?

http://vickanonline.blogg.se

 
Ingen bild

Herr Eriksson

30 april 2008 16:32

Andra sidan staketet: Hur manligt är det på en skala? Nä man ska köra commando!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr Johansson - 18 november 2008 22:55

Jag lämnar nu bloggagratis, den nya bloggen kommer att finnas här:   www.tankarfranfinkelknabben.blogspot.com   Välkommna in, och ursäkta röran..jag bygger om!   Tack den gamla bloggen vila i frid tills vidare ...

Av Herr Johansson - 17 november 2008 18:24

Få vet att jag lider av böjelse som gör att jag måste läsa ortsnamn baklänges så fort jag passerar dem, i synnerhet när jag jobbar! Men ännu färre vet att jag av bara farten gillar att byta plats på bokstäver i ord, efter ett särskillt tema varje gån...

Av Herr Johansson - 12 november 2008 18:36

Länge sedan jag uppdaterade bloggen, men nu är det dags! Och det blir med en sågning av en av vår tids stora affärsmän.  Blev tvingad av min kära sambo att följa med till det stora möbelföretag som denne jätte skapat, med följde oxå en  god vän och t...

Av Herr Johansson - 29 oktober 2008 20:46

Har funderat många gånger hur det kommer sig att jag inte flyttat till grekland eller liknande. Jag ogillar snö, kanske främst för att jag inte äger en skoter längre! Jag ogillar mörkret, jag avskyr kyla! Jag hatar myggen på sommarn,jag är starkt irr...

Av Herr Johansson - 23 oktober 2008 18:39

busade runt med barnen som vanligt på eftermiddagen, blev så vilt att jag lyckades få dotterns ena knä i ögat.....aj.......... Och nu börjar det bli blått oxå! Jah har ju iofs blåa ögon sedan tidigare, men nu blire lite pongo och de 101 dalmatinerna ...

Ovido - Quiz & Flashcards