Alla inlägg den 17 februari 2008

Av Herr Johansson - 17 februari 2008 10:13

Denna helgen har inte varit en vanlig helg för oss här i huset. Vi har tilläggsisolerat vindan, med spån. Sambon hade beställt 30 kubik spån från kalamarkssågen, vi tänkte dock att det skulle vara 30 kubik löst packat spån men det var det ju inte, utan vi fick ca 30 kubik hårdpackat spån istället. Det resulterade i att vi på fredag förmiddag när vi skulle blåsa upp detta på taket inser att vi har ca 50 kubik luftigt spån att blåsa upp istället. Fi f*n, det är LÄTT det tråkigaste jag gjort alla kategorier, det får till och med pitespelet att kännas som en fröjd och gudagåva i jämförelse. Men nu är skiten uppe, tack var snälla mödrar och svärmödrar som kunnat set till att di små inte rivit ut huset medan jag och sambon spånat i vild förtvivlan. Tack även till brodern som hjälpte till att skyffla garaget fullt flera gånger.

Idag blir det dock till att inleda grillsäsongen -08. Det skall grillas i glada vänners lag men vart är ännu osäkert, tänkte ringa grannen och höra men han for ut med skotern just, får snällt vänta här hemma då jag ingen skoter äger. Men jag skall slå till på denna tror jag, ballast i byn blir jag då!


Hej hopp! 




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards