Alla inlägg den 24 februari 2008

Av Herr Johansson - 24 februari 2008 19:17

Har lyckats dra på mig en irriterande förkylning med tillhörande feber, dessutom har det snöat inatt. Vilken skitdag kan man tänka, men tur som är så finns det goda människor i världen. Jag vaknade till efter någon sorts tupplur av att grannen på andra sidan staketet brassade snöslunga på våran gård, tusen tack för det säger jag bara, för min form idag lämpar sig mest till rast och vila. Men när ska det bli vår, jag vet att det bara är feruari men jag VILL verkligen ha vår och sommar. Ut med husvagnen, åka på tävlingar, och kanske framförallt åka och fiska i kamlunge, eller kikkijaure för den delen.

Liten harr


Jag måste ta mig till skolan imorgon oxå, för som synes på listan här nedan så kan jag inte få godkänd sjukfrånvaro trots att jag ligger för döden i minst 38 graders feber, bara krypa till studiecentrat med andra ord!


Sjukregler

Gäller från första juli varje år:

§1. Sjukdom ingen frånvaroorsak

Läkarintyg accepteras inte längre!
Kan du ta dig till doktorn kan du ta dig till jobbet!

§2. Tjänstledighet p.g.a operation

Beviljas ej!
Varje anställd som tänker operera sig skall avstå från denna åtgärd, eftersom allt en anställd har, har vi användning för. Om något avlägsnas sänkes den anställdes värde. Undantag kan göras förutsatt att lönen sänks i motsvarande grad.

§3. Dödsfall

Eget dödsfall accepteras som frånvaro. Arbetsgivaren måste dock meddelas två veckor i förväg så att en efterträdare kan läras in.

§4. Tandläkarbesök

Vi anställer enbart personer med löständer. Ni kan använda internposten för att skicka tänderna till lagning i stället för att ränna hos tandläkaren.

§5. Graviditetsfall

Absolut förbjudna! På arbetet ska man sitta eller stå med benen i kors. Arbetsgivaren ska se till att preventivmedel finns till hands.

§6. För att undvika gynekologbesök

Sätt dig på kopieringsmaskinen, ta en bild och skicka till gynekologen.

§7. Psykiska problem

Tänk inte så mycket, arbeta hårdare.


Föresten, jag hörde på nyheterna om en renskötare i Ållalukta, han tyckte det var aningen märkligt att man kunde lindra inflammationer i leder och muskler genom att bara å voltaren.


Hej hopp!





Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards